Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

ДЕ Ж МИ ЗНАХОДИМОСЬ І ЩО НАМ РОБИТИ?

(Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Сини «Іссахара… мали розуміння часу, і знали, що і коли слід чинити Ізраїлю» (1Хр. 12:32, сучас. укр.. перекл.).

«Люди, що віддають себе у владу Бога, щоб Він керував ними і направляв їх, будуть вловлювати впевнену ходу тих подій, які відбуваються по Його постанові» (7СЦ, 14).

«Нерозумні ті, у кого немає бажання зрозуміти, що має відбутися на цій землі» (Погляд вгору, с. 173)

 

Їду поїздом зі Львова додому, до Соснівки. Ніч… За вікном нічого не видно. Де ж я знаходжусь? Вдивляюся через вікно поїзда в темряву, миготять ліхтарі, вивіска вказує – Дубляни. Ще далеко, тому можна подрімати …

Проходить півтори години, я вже міцно спала, як раптом вагон починає кидати із сторони в сторону. Та це ж переводяться стрілки біля самісінької  Соснівки! Швидше, ще 5 хвилин – і моя зупинка!

А якби тут, на переводі стрілок, я почувалася так само спокійно, як у Дублянах? Неминуче я б проїхала свою зупинку. А якби в Дублянах я була настільки ж напружена, як біля самої Соснівки? Неодмінно до кінця подорожі у мене піднявся б тиск… Чи не правда, як важливо знати, де я знаходжусь в продовженні шляху додому? Але наскільки ж більш важливо знати, де я знаходжусь в продовженні шляху до небесного дому!

Несподівано, раптово, абсолютно зненацька нас спіткала пандемія, а потім і всесвітній карантин … Під’їжджаючи до «Соснівки», ми були на повному розслабленні, немов у «Дублянах», вважаючи, що нам нічого не загрожує, оскільки «за вікном» нічого не видно… Ми цілком забули, що «події, які незабаром обрушаться на нас, в кінці будуть відбуватися дуже раптово і швидко» (3ВВ, 413), «як приголомшлива несподіванка» (8СЦ, 28). Ми завжди вважали, що несподіваним буде Другий Прихід Христа. Однак не менш неочікуваними, раптовими і нагальними виявились і події, що передують поверненню нашого Господа. На жаль, подібно до десяти дів із притчі Христа, про це ми дізналися постфактум.

Пандемія, карантин … Такого, – як висловився один із сучасних рабинів, – не було з часу всесвітнього потопу. Ми не можемо зрозуміти, що відбувається, тому що це відбувається не так, як ми очікували. Але одне ми раптово зрозуміли дуже чітко: відбувається щось особливе, небувале, безпрецедентне, ми знаходимося в унікальній точці земної історії. Якій? Де ж ми знаходимось? Однозначно, не в «Дублянах». А можливо, ми вже проїхали перевід стрілок і нам доведеться зривати стоп-кран? Однак «стоп-крана» в цьому «поїзді» немає … Тоді єдиний вихід  – «вистрибувати на ходу».

Світ це і робить, вируючи, немов штормове море… Що тільки не видає Інтернет! Віруючі люди не відстають: новоявлені Хрестителі в туніках реформаторів ходять по спорожнілих вулицях міст, гнівними вигуками викриваючи їхні гріхи. У Вайбері терміново створюються нові групи під різними назвами. Одна з них – «Час покидати міста» – гаряче обговорює, де і як купити маленький будиночок з невеликим клаптиком землі. Але чи час? Якщо ми вже «проїхали перевід стрілок», про який будиночок і клаптик землі може йти мова? А якщо ми ще в «Дублянах», чому б не придбати просторий будинок з гарною присадибною ділянкою? Чи не правда, як важливо сьогодні, подібно до нащадків Іссахара, мати розуміння часу? І не тільки, а й знати, що і коли слід робити! Як важливо дати правильні відповіді на питання, поставлені у заголовку даного дослідження: Де ж ми знаходимось і що нам робити?

Бачити крізь заслону

Питання ці не нові. На народ Божий вони періодично навалювалися

неждано-негадано, немов цунамі. Згадаймо Даниїла в ніч падіння всесвітньої, непорушної «золотої голови» Вавилона. Згадаймо ту страшну п’ятницю – день розп’яття Месії… Божі діти вражені, в їх розширених зіницях застигли невисловлені запитання: Що це? Що це все означає? Що відбувається? Де ж ми знаходимось і що нам робити?

Є тільки один спосіб знайти правильну відповідь, побачити крізь «темне вікно», «крізь заслону»: «При тому ми маємо слово пророче певніше і ви добре робите, що на нього вважаєте, як на світильника, що світить у темному місці, аж поки зачне розвиднятися, і світова зірниця засяє у ваших серцях» (2 Пет. 1:19).

«Все відбувається згідно з передбаченим Богом через Його пророків. Він… окреслив майбутні події в пророчих сповіщеннях і, діючи через Своє провидіння в належний час земної історії, здійснює те, про що сповіщали пророки під натхненням Святого Духа» (Маранафа, 14).

Коли Божих дітей спостигають незрозумілі, нез’ясовні глобальні події, вони починають ретельно досліджувати пророцтва, що стосуються їхнього часу.

Так робив Даниїл, скрупульозно вивчаючи в книзі пророка Єремії провіщення про 70 років полону (див. Дан. 9:2; ПЦ, 553, 554). Так повелися через шість століть  очевидці розп’яття, запаливши Божественний світильник пророцтв і вдивляючись в темне «вікно вагона», щоб зрозуміти, де ж вони знаходяться. «Від розп’яття і до воскресіння багато невсипущих очей постійно досліджували пророцтва» (БВ, 775).

Де ж знаходимося ми сьогодні? Хто нам скаже? Хто нам скаже, що нам робити? Все давно вже сказано у натхненних пророчих письменах. Великий Глава Церкви не залишив Свій обраний Остаток в переддень останньої найбільшої кризи без точного, конкретного опису майбутніх знаменних подій. «У пророцтвах майбутнє відкривається перед нами так само ясно, як воно було відкрито учням у словах Христа. Події, пов’язані з закінченням часу випробування, і робота приготування до часу горя викладені ясно і безперечно. Але багато хто зовсім не розуміє цих важливих істин, як нібито вони ніколи не були їм відкриті … Час горя застане їх непідготовленими… Жахливі суди, проголошені проти поклоніння звіру і його образу (Об’явл.14: 9-11), повинні привести всіх до старанного вивчення пророцтв» (ВБ, 594). «Служителі і народ не готові до часу, в якому ми живемо, і майже всі, хто заявляє про свою віру в істину для теперішнього часу, не готові зрозуміти, яким чином вони повинні приготуватися до цього часу» (1СЦ, 466).

«І один із двадцяти не усвідомлює, якими швидкими кроками ми рухаємося до великої кризи нашої історії» (Маранафа, 249). «Володіючи усіма нашими духовними перевагами, ми сьогодні повинні знати набагато більше, ніж знали вчора… У міру нашого наближення… до кінця історії цього світу, пророцтва, які стосуються останніх днів, особливим чином вимагають нашого дослідження» (СП, 116).

До цих пророчих писань ми і звернемося в пошуках координат точки свого теперішнього історичного знаходження. Надамо ж слово Великому пророчому Слову, бо «план прийдешніх подій знаходиться в руках Господа» (5СЦ, 753).

У нашому пошуку прислухаємось до Божественного повеління, даного пророкові Авакуму: «Поясни на таблицях, щоб читач його легко читав» (Ав. 2: 2). Тому події кінця часу ми будемо відзначати на пророчій шкалі особливими віхами. «Нам слід звертати увагу на основні віхи, які свідчать про час, в який ми живемо» (ПОД, 14, 15). «Ми повинні вивчати великі дорожні знаки, які вказують, в який час ми живемо» (Маранафа, с. 157).

«Давайте покажемо людям наше місце в пророчій історії» (5СЦ, 716).

«Поясни на таблицях»: віхи пророчої шкали

§1. Перш за все, відзначимо ту віху, яка сьогодні найбільше привертає увагу нашого народу Недільний декрет – видання указу / декрету про загальне святкування недільного дня.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Безсумнівно, це велика, знаменна, серйозна подія, адже вона пов’язана з печаткою Божою і знаменом звірини! Але дозвольте сказати, що не ця подія буде вирішувати нашу долю. Свій доленосний вибір ми робимо раніше; свою особисту точку неповернення, ми переступаємо раніше. Видання декрету тільки виявить усталену спрямованість кожного життя і зробить очевидними для всього Всесвіту виношувані життєві тенденції. «Всякий, хто отримає знамено звірини завтра, творить його в своєму серці сьогодні» (М. Мур. Криза останнього часу, 149). Видання декрету тільки поставить печатку, запечатає рішення кожного жителя нашої планети або тавром звіра, або печаткою Божою. «Люди будуть цілком підготовані, щоб зробити вибір за або проти істини» (3ВВ, 389, 390). «Люди будуть не наосліп приймати цей указ. Кожен буде мати достатньо світла, щоб свідомо зробити свій вибір» (ВБ, 605).

Ні, не на Недільному декреті має зосереджуватися сьогодні наша увага. І не на подіях, що стоять праворуч від цієї віхи: Декреті смерті, Закритті благодаті або Ночі Якова, з котрими ми достатньо обізнані.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

«Ескалатор» часу, на який ми ступимо до недільного декрету, прийнявши своє остаточне рішення, сам потягне нас до кожної наступної віхи, навіть незалежно від нашої волі й бажання. Тому, щоб зрозуміти, де ж ми знаходимось, і що нам слід робити, нам необхідно від віхи Недільного декрету рухатися по пророчій шкалі вліво.

§2. І тут ми знаходимо знаменну подію, що передує декрету, і не менше привертає нашу увагу – Пізній дощ Святого Духа.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Воістину, це подія з усіх подій, про виконання якої ми молимося вже не одне десятиліття! Однак послухайте, будь ласка, особливу пророчу вістку: «Бог піддасть нас випробуванню. Перш ніж хрестити нас Духом Святим, наш Небесний Батько піддасть нас випробуванню, щоб побачити, чи можемо ми жити, не завдаючи Йому ганьби» (3ВВ, 426, 427).

Про яке ж випробування говорить пророк? Очевидно, про якесь унікальне й останнє, оскільки цитата стоїть у розділі «Події останнього часу», розділ «Остання велика битва», рубрика «Наше життя й останнє приготування». Отже, пройшовши успішно цей іспит, ми отримаємо Пізній дощ. Що це за випробування, ми визначимо пізніше, а зараз

§3. Відзначимо на пророчій шкалі цю важливу віху: Божественне випробування

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Отож, пройшовши успішно це випробування, ми отримаємо Пізній дощ. Таким чином, кандидати для його отримання визначаються раніше, а отже, не Пізній дощ, а щось інше повинно поглинати сьогодні нашу увагу. Що ж це? Що повинно стояти в центрі нашої теперішньої нагальної зацікавленості? 

Сини Іссахарові, послухайте, будь ласка, пророчу відповідь: «Нам немає необхідності турбуватися про пізній дощ. Все, що нам потрібно робити, – це [зберігати посудини в чистоті, відкритою стороною догори і готовими до прийняття небесного дощу; а також продовжувати  молитися:” Нехай пізній дощ увіллється в мою посудину. Нехай світло славного ангела, який об’єднується з третім ангелом, освітлює мене;  дай мені брати участь у праці; допоможи проголошувати вістку; зроби мене співпрацівником Ісуса Христа”. Якщо ви таким чином шукайте Бога, дозвольте вам сказати: Він весь час готує та забезпечує вас, наділяючи Своєю благодаттю» (ПОД, 194; також Погляд вгору, с. 330, 331).

У наведеній цитаті на даний момент ми обсудимо лише першу, відзначену нами частину – готовність наших посудин, другу –  ми розглянемо пізніше.

«Яка ваша роль в заключних сценах історії цього світу? Чи усвідомлюєте ви, що на небесах і на землі відбувається грандіозне приготування? Чи очистили ви ваші душі від кожної плями? » (Маранафа, 92).

Пророчиця дуже конкретно пише про особливе приготування Божого народу – його очищення: «Все недосконале, що є в нас, буде виявлено та усунуто. Всяка заздрість і ревність, зла підозра й егоїстичний намір будуть вигнані із нашого життя» (3ВВ, 427). «Мені було показано, що якщо народ Божий не зробить зі свого боку ніяких зусиль, але чекатиме, коли часи втіхи прийдуть і очистять їх від усякої неправди і виправлять їх помилки; якщо вони розраховують, що це очистить їх від скверни плоті і духу… вони будуть знайдені дуже легкими. Втіха або сила Божа сходить тільки на тих, хто приготував себе до цього, виконуючи роботу, яку Бог велить їм здійснювати, а саме: очистити себе від усякої скверни плоті і духу, здійснюючи святиню в страху Божому» (1СЦ, 619).

§4. Відмітимо це Очищення Божого народу на пророчій шкалі:

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

 «У цей час в середовищі нашого народу повинна відбуватися серйозна робота по формуванню християнського характеру. Ми зобов’язані явити всьому світу риси характеру нашого Спасителя» (2ВВ, 375). «Чи прагнемо ми, використовуючи всі свої дані Богом сили, досягти міри повного зросту Христового? Чи шукаємо ми Його повноти, завжди домагаючись більшого і намагаючись досягнути досконалості Його характеру?» (3ВВ, 427).

Як свідчать пророчі слова, вирішальним фактором у виявленні кандидатів для отримання Пізнього дощу стане Христоподібний характер. Оскільки досягнення досконалості характеру – це не миттєва дія, а довготривалий процес, вже сьогодні слід наполегливо зайнятися особистим благочестям. «Ви не повинні нехтувати своїм теперішнім обов’язком і як і раніше плекати думку, що колись в майбутньому ви отримаєте велике благословення, коли без будь-якого зусилля з вашого боку станеться чудове оновлення. Ви повинні віддати себе Богові сьогодні, щоб Він зробив вас посудинами в честі, придатними для Його служіння. Ви повинні віддати себе Богові сьогодні, щоб звільнитися від себелюбства, заздрості, ревнощів, лукавих підозр, чвар, – всього того, що ганьбить Його. Ви повинні очистити посудину своєї душі сьогодні, щоб підготувати її для небесної роси і злиття пізнього дощу; бо дощ пізній прийде, і благословення Боже наповнить кожну душу, очищену від всього нечистого. В цьому і полягає наша робота сьогодні: віддати наші душі Христові, щоб нам приготуватися до часу втіхи від лиця Господнього – бути готовими до хрещення Святим Духом» (1ВВ, 190, 191).

Чотири рази в цьому уривку пророчиця говорить про приготування сьогодні.

Тому, навіть не дочитавши дане дослідження до кінця і не дочекавшись відповіді на запитання: «Де ж ми знаходимось?», ми вже знаємо частину відповіді на друге запитання: «Що нам робити?». Подібно до синів Іссахара, ми вже починаємо розуміти, що і коли слід робити.

(1) Перш за все, налагоджувати найтісніші відносини з Господом, бо без Нього ми нічого не можемо! Щоденний початок цих відносин – спеціальна ранкова година спілкування з Ісусом над Священним Євангелієм. Друзі, якщо цим часом ми дозволяли собі легковажно нехтувати в минулому, то сьогодні це питання пов’язане із життям і смертю. «Якщо нам не вдасться встановити особисті взаємини з Ісусом до початку цих подій, ми зазнаємо поразки перш, ніж зрозуміємо, що відбувається навколо нас» (Марвін Мур, с. 21).  «Якщо ви у правильних стосунках з Богом сьогодні, то ви будете готові, якщо Христос прийде сьогодні … Насувається невблаганна у своїй люті буря. Чи готові ми зустріти її? Чи єдині ми з Христом, як Він єдиний з Отцем?» (Маранафа, 94, 104).

(2) Сьогодні «очистімо себе від усякої нечистоти тіла та духа» (2Кор. 7:1). Відзначте, будь ласка, що очищення фізичне – тіла – тут поставлено первинним. Це означає не тільки залишення усякого вчинку лихого, але і особливу актуальність реформи здоров’я. Це означає, що реформа харчування, реформа в одязі сьогодні набувають особливої ​​актуальності. «Реформа здоров’я – це частина великої роботи, яка повинна приготувати народ до пришестя Господа … Людина, яка зберігає світло, послане їй Богом щодо реформи здоров’я, отримує важливу допомогу при освяченні істиною і приготуванні до безсмертя» (Маранафа, 115). І в цьому контексті – серйозне пророче попередження: «В людях, які ще їдять плоть тварин, має прокинутися почуття небезпеки перед м’ясоїдством, яке загрожує фізичними, розумовими та духовними хворобами. Багато з тих, хто тепер наполовину навернений в питанні вживання м’яса, вийдуть з народу Божого, щоб більше не бути з ним» (Маранафа, 58; Поради щодо їжу та харчування, § 655, C. 457 [382]).           

(3) Очищення духа: ревно зайнятися глибоким, найретельнішим самодослідженням, самоаналізом, із молитвою заглиблюватися в Святе Письмо, в писання пророка останнього часу, досліджуючи їх і порівнюючи себе, свій характер з представленим Зразком та Його вимогами. О, як тут нам необхідний Святий Дух, Єдино Котрий може виявити нам наші недосконалості, допомогти їх визнати, перемогти і щиро просити омити Кров’ю Христовою кожну пляму.

(4) Оцінювати свої відносини з ближніми, вишукувати свої недоліки в цих стосунках, щиро каятися, сповідаючись, просячи прощення у людей і Бога. Видаляти всяку розбіжність, яка виникла між нами та членами церкви, і об’єднуватися з усією церквою, сприяючи виконанню молитви Христа: «Щоб були досконалі в одно» (Ів. 17:23).  

«У міру того як ми наближаємося до кінця земної історії, ми або досягаємо успіху в християнському зростанні, або виразно деградуємо (3ВВ, с. 407). Ніхто не залишиться на одному і тому ж рівні … «Чи тішимо ми себе надією, що відродиться вся Церква? Такий час ніколи не настане. В Церкві є люди ненавернені, котрі не стануть об’єднуватися в ревній, цілеспрямованій молитві. Ми повинні починати роботу кожен зокрема» (1ВВ, 122). «Роботу приготування кожен повинен виконати сам. Ми не можемо рятуватися в колективі. Благочестя і відданість одного не можуть відшкодувати відсутність цих якостей в іншому … Кожен повинен бути випробуваний і знайдений без плями і пороку або чогось подібного» (ВБ, 490). «Кожен буде відстоювати істину самотньо, “як ніби не було іншої особистості в світі” (Ком. АСД, т. 7, с. 983)» (ПОД, 8). Благодать Господа і всемогутня сила, мудрість і підтримка Третьої Особи Божества обіцяні нам для цієї серйозної особистої підготовки.

§5. А тепер звернімо увагу на різницю між тими, хто буде займатися нею, упокорюючи себе перед Господом через покаяння та сповідання, і тими, хто цього робити не буде. «Я бачила народ Божий, який переживає сильне пересівання. Деякі з сильною вірою в агонії душі взивали до Бога. Обличчя їх були бліді, і на них відбивалося глибоке занепокоєння, яке свідчило про внутрішню боротьбу. Але водночас їх обличчя відображали твердість, рішучість і серйозність, а з чола їх скочувалися великі краплі поту. Час від часу їх чоло осявалося, оскільки вони відчували Боже схвалення, а потім з’являвся той самий урочистий, серйозний і тривожний вираз… Я бачила, що деякі люди не брали участі в цьому душевному борінні й благанні. Вони здавалися байдужими і безтурботними і не опиралися пітьмі, що огортала їх, поки не зникли з очей в густій ​​хмарі. Ангели Божі залишили цих маловірів і поспішили на допомогу до тих, хто боровся з усіх сил проти злих ангелів і намагався допомогти собі старанними молитвами до Бога. Ангели залишили тих, хто не намагався допомогти собі, і я втратила їх з поля зору. Молільники продовжували ревно звертатися до Бога, і час від часу їх осявав промінь світла, що виходив від Ісуса, щоб надихнути їх і освітити їх обличчя. Я запитала, що означає побачене мною пересівання, і мені було показано, що воно буде викликане прямим свідоцтвом по пораді Правдивого Свідка лаодікійцям (букв. перекл.). Воно справить сильний вплив на серця тих, хто прийме його, і спонукає їх високо підняти прапор істини і прямо говорити про неї. Деякі не витримають цього прямого свідоцтва, повстануть проти нього, і їх повстання викличе пересівання серед народу Божого. Свідоцтво Правдивого Свідка не було прийняте до уваги і наполовину» (1СЦ, 181).

Дозвольте уточнити, що це за пряме свідоцтво? Безсумнівно, воно записане в книзі Об’явлення, 3 розділі. Пам’ятаємо його зміст? «Раджу тобі купити в Мене золота … і білу одежу … а мастю на очі намасти свої очі … Будь же ревний і покайся!» (Від. 3:18, 19).

Саме безмежна любов до Свого Остатку спонукала дорогоцінного Спасителя дати йому це суворе викриття. І ця ж незрівнянна любов вважала за необхідне дані кілька коротких текстів Свого картання Лаодикійскій Церкві розширити в 9 томів «Свідоцтв для Церкви» і дати їх Своєму народові через пророка останнього часу. Ми знайомі із їхнім змістом? Ми читаємо розширення цієї поради в «Свідоцтвах для Церкви»? «Господь вимагає відродження прямого свідоцтва, що звіщалося в минулі роки. Він закликає оновити духовне життя. Духовні сили Його народу довгий час дрімали, але має настати воскресіння із уявної смерті. Молитвою та сповіданням гріха ми зобов’язані розчистити шлях для Царя. Якщо ми зробимо це, сила Духа прийде до нас» (8СЦ, 297, 298).

 Яка наша реакція на ці вимоги? «Ті, хто відмовляється бути висіченим зі скелі пророками і не очищає своєї душі послухом всій істині, хто дурить себе тим, що він краще, ніж насправді, підійдуть до часу злиття язв і тоді побачать, що вони потребували обтісуванні і шліфовки, щоб бути придатними для будівлі. Але тоді для цього вже не буде часу і не буде Посередника, Який захищав би їх справу перед Отцем» (РП, 71).  

«Висічені із скелі»… Знайома алегорія! «Погляньте на скелю, з якої ви висічені, і на яму каменоломні, з якої вас видобуто» (Іс. 51:1 НУП). Ким висічені? Пророками! Словами пророків! Ніщо із Священного Писання так не сприяє очищенню нашого характеру, як пророчі картання та повчання! В особливій мері це стосується повчань і вказівок останнього пророка нашого часу… Як ми ставимося до них?

Із болем ми можемо засвідчити, що вже сьогодні «деякі не витримують цього прямого свідоцтва, повстають проти нього», і… покидають Церкву. Таке відбувається в наших і великих, і малих громадах.

Тому Очищення народу Божого стане початком великого останнього Пересівання, яке в міру наближення до кінця йтиме по наростаючій і досягне свого апогею, коли вступить у силу Недільний декрет. Саме про цю кульмінацію пересівання  згадує вісниця Божа в наступному пророцтві: «Недалеко той час, коли кожна душа буде випробувана. Знак звіра буде силою нав’язуватися нам… У той час золото в Церкві буде відокремлене від шлаку» (5СЦ, 81).

§6. Відзначимо першу хвилю цього Пересівання, котре вже стрясає Божий народ:

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Друзі, чим ми зайняті сьогодні, у знаменний час приготування? «Багато з тих, хто називає себе дітьми Божими, настільки ревно прагнуть до здійснення світських амбіцій … До останньої миті випробувального терміну вони будуть насаджувати і будувати, купувати і продавати, їсти і пити, одружуватися і виходити заміж. В такому стані перебуває безліч із нашого народу. Через намноження беззаконня в багатьох охолоне любов. Лише про небагатьох можна сказати: “Бо ви всі сини світла й сини дня. Не належимо ми – ночі, ні темряві” (1Сол. 5:5)» (5СЦ, 10).

§7. Отже, Очищення Божого народу призведе до Пересівання. Але не лише!

«Коли Божі слуги досягнуть цього рівня [досконалості Його характеру], вони отримають печатку на своє чоло. Ангел, який робить записи, проголосить: “Звершилося”. Вони будуть досконалими в Тому, Кому належать по праву Твopіння та Відкуплення» (3ВВ, 426, 427). «Ті, хто перемогли світ, плоть і диявола будуть удостоєні переваги отримати печатку живого Бога. Ті ж, чиї руки і серця нечисті, не отримають печатки живого Бога. Вона пройде повз тих, хто замишлятиме гріх і чинитиме його. Тільки ті, хто кається перед Богом і сповідує свої гріхи у великий реальний День Відкуплення, будуть визнані й відзначені гідними Божого захисту. Імена тих, хто непохитно стереже і очікує явлення їх Спасителя з більшою серйозністю і прагненням, ніж очікують ранкової зорі, – тільки імена таких виявляться серед запечатаних» (СП, 445). «Чи прагнемо ми до повноти, притаманної Господу, чи йдемо ми до мети, поставленої перед нами, – до досконалості Його характеру? Коли народ Божий досягне цієї мети, їх чола будуть відзначені Його печаткою» (Ком. АСД, т. 6, с. 1118). «Печаткою Бога живого будуть відзначені тільки ті, хто уподібнився за характером Христові» (там само, т. 7, с. 970). «Ніхто з нас ніколи не отримає печатки Божої, якщо в нашому характері знайдеться хоча б одна пляма. Наше завдання – виправити недоліки свого характеру, очистити храм душі від усякої скверни. Тоді пізній дощ зійде на нас, подібно до того, як ранній дощ зійшов на учнів у день П’ятидесятниці» (5СЦ, 214).

Наведені вище слова можуть повергнути нас у розпач, адже ми помічаємо в своєму характері безліч недоліків! Як же нам сподіватися на отримання Божої печатки? Безмежна Божа любов дає уточнення: «Якщо в душі плекають хоча б один гріх, якщо в житті зберігають [як щось цінне] хоча б одну погану звичку, тоді занечищується все єство. Людина стає знаряддям неправедності» (БВ, 313).

Саме Дух Святий, як ми вже відзначали вище, у відповідь на наші ревні молитви і старання вкаже особисто нам на наші вади і недоліки, допоможе їх визнати, засудити, і силою Божою перемагати. І, що найголовніше – необхідно просити Господа, щоб Він змив Своєю Кров’ю з нашого характеру кожну пляму.

Будь ласка, запам’ятаймо, що дана печатка передує Пізньому дощу.

Печаткою Божою, покладеною на чола Божих дітей, Еллен Уайт називає «утвердження в істині і в інтелектуальному, і в духовному відношенні, так щоб їх неможливо було похитнути» (Ком. АСД, т. 4, с. 1161).

Отже, ті з Божого народу, які досягнуть досконалості Христового характеру, одержать Божу печатку і стануть кандидатами для отримання Пізнього дощу.  

Це та ж сама печатка або знак, про який пише пророк Єзекіїль: «І сказав Господь до нього: “Перейди серединою міста, серединою Єрусалиму, і зроби знака на чолах людей, що зітхають та стогнуть над усіма тими гидотами, що робляться в його середині”» (Єз. 9: 4). Що ж це за знак?

Кожна буква алфавіту староєврейської мови означає якесь слово. Буква тав ת означає слово «знак». Єврейський і халдейский словник до книг Старого завіту О.Н. Штейнберга повідомляє: «Спочатку ця буква мала вигляд хрестика і в цьому зображенні вона перейшла в інші мови: Т, t». Саме таким хрестиком пророк Єзекіїль позначив у даному тексті слово знак, покладений на чоло скорботних людей. «Що це за печатка живого Бога, якою відзначається чоло Його народу? Це той знак, який можуть прочитати ангели, а не людське око, бо ангел-губитель повинен бачити цю печатку відкуплення. Вищий розум побачить знак Голгофського хреста на усиновлених Господом дітях» (Ком. АСД, т. 7, с. 968). «Зверніть увагу на наступну думку: чоловік у льняну одязі повинен був нанести знак, який засвідчить приналежність людей до чистої істини, вписаною в їхні серця Духом Святим, на всіх, хто “стогнуть над усіма тими гидотами, що робляться серед нього (Єрусалиму)”, тобто в Церкві . Їх любов до чистоти, честі і слави Божої настільки сильна і вони так чітко усвідомлюють крайню порочність гріха, що це приносить їм неймовірні муки, і вони тяжко сумують і зітхають» (3СЦ, 267).

Вище письменниця уточнює, хто ж будуть ці люди: «Правдиві діти Божі… завжди зможуть бачити справжній характер гріха і розуміти його крайню згубність … Особливо під час завершення роботи для Церкви, під час запечатування ста сорока чотирьох тисяч, котрі повинні стояти без пороку перед престолом Божим, вони будуть добре розуміти гріхи обраного народу Божого. Це переконливо підтверджують слова пророка, який показав заключну роботу через образи чоловіків … один з них був зодягнений у світлу льняну одіж, а на боці у нього був прилад писаря. «І сказав Господь до нього: “Перейди серединою міста, серединою Єрусалиму, і зроби знака на чолах людей, що зітхають та стогнуть над усіма тими гидотами, що робляться в його середині”» (Єз. 9: 4)» (3СЦ, 266).

Вражаюча думка! Люди з Христоподібним характером, котрі отримають печатку Божу на свої чола – це 144 тисячі героїв віри! Ще більш захоплююче: ви і я можемо сьогодні стати кандидатами цієї унікальної групи! «Будемо ж докладати всіх зусиль, щоб Бог дав нам потрапити до числа ста сорока чотирьох тисяч» (Маранафа, 237; також Ком. АСД, т. 7, с. 970)!

Іван в Апокаліпсисі також згадує про це ж запечатування: «І бачив я іншого Ангола, що від схід сонця виходив, і мав печатку Бога Живого. І він гучним голосом крикнув до чотирьох Анголів, що їм дано пошкодити землі та морю, говорячи: “Не шкодьте ані землі, ані морю, ані дереву, аж поки ми покладемо печатки рабам Бога нашого на їхніх чолах”»(Об. 7: 2, 3). «Запечатування слуг Божих є та ж сама подія, яка була показана у видінні Єзекіїлю. Іван теж був свідком цього найбільш вражаючого одкровення» (СП, 446).

Таким чином, до віхи Пізнього дощу очищені, освячені діти Божі підійдуть з особливим знаком / печаткою на своєму чолі.

Слід зауважити, що Писання згадує про потрійне запечатування Божих дітей: (1) запечатування Святим Духом під час обряду хрещення (Еф. 1:13; 4:30); (2) запечатування Христоподібного характеру (про що ми ведемо мову) тих, хто досягне кінця часу (Єз. 9:6; Об. 7:2); (3) повторне запечатування їх при виданні Недільного декрету.

Безсумнівно, у всіх трьох запечатуваннях присутня одна і та ж печатка – четверта Заповідь Божого Закону, проте її призначення в кожному випадку відрізняється. При хрещенні, коли людина вступає в Божий Заповіт, основа якого – Десятислівний Закон, Дух Святий запечатує її печаткою цього Закону – четвертою Заповіддю. У другому запечатуванні – Христоподібного характеру – субота відіграє знаменну роль, як могутній засіб освячення. «Дав Я їм Свої суботи, щоб вони були знаком поміж Мною та між ними, щоб пізнати, що Я Господь, що освячує їх» (Єз. 20:12). «Бо це воля Божа, – освячення ваше» (1Сол. 4:3). І в третьому запечатуванні – весь світ розділиться на два величезних табори за єдиною ознакою поклоніння – дотримання або порушення Божого пам’ятника творіння. Вражаюча картина: християнин, що несе на собі потрійну Божу печатку! Воістину – це «непідробний оригінал»!

 Два останніх запечатування нас особливо цікавлять, так як вони – наше найближче майбутнє. Звернемо увагу на наступний пророчий вислів: «Перш, ніж робота буде завершена і народ Божий буде запечатаний, на нас повинен бути вилитий Дух Божий» (1ВВ, 111). Тобто, це запечатування відбувається після злиття Пізнього дощу. Ви бачите: печатка ставиться до злиття Пізнього дощу, і печатка ставиться після. Перша печатка – це печатка Христоподібного характеру, а друга – печатка Божа, якою будуть відзначені ті, хто не прийме знамено звірини.  

Важливе пророцтво дає натяк на час запечатування Христоподібного характеру: «Незадовго до того, як ми увійшли в нього [час недолі / горя], ми всі отримали печатку живого Бога. Потім мені було показано, як чотири ангела перестали стримувати чотири вітри » (Ком. АСД, т. 7, с. 968). Визначимо спочатку, що це за час лиха, або час скорботи / горя, тоді ми зможемо відзначити на пророчій шкалі віху Запечатування.

§8. Для цього повернемося до віхи Пізній дощ. Пророчий покажчик, що визначає час цієї події, свідчить: «На початку часу скорботи / горя ми сповнимося Святим Духом, і ще повніше будемо сповіщати істину про суботу» (РТ, 34). А ось пояснення цієї цитати самим пророком: «”На початку часу скорботи / горя ми сповнилися Святим Духом і з ще більшою силою сповістили про суботу”. Згаданий тут “початок горя” відноситься не до початку злиття язв, але до короткого періоду, який передуватиме їх злиттю, коли Христос ще буде у святині. В цей час завершення справи спасіння землю спіткає лихо, і народи розлютяться, проте їх гнів буде приборканий, щоб він не завадив роботі третього ангела. В цей час буде вилитий пізній дощ, як втіха і підкріплення від лиця Господнього, щоб надати сили гучному кличу третього ангела і підготувати святих до часу злиття семи язв» (РТ, 85, 86).

Отже, ми отримуємо додаткову інформацію: Пізній дощ буде вилитий на Початку часу горя. Відзначимо його під віхою Пізнього дощу.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Що ж це за «початок часу горя»? Про яке горе пише пророк? У зв’язку з чим настане скорботний час? Тут же згадані «робота третього ангела» і «гучний клич». Що це означає? Для того щоб розібратися в цих поняттях, нам необхідно поетапно, з Божою допомогою добути потрібну інформацію із декількох пророчих висловлювань.

А. «У зв’язку з тим, що питання про обов’язкове святкування неділі так широко обговорюється … вістка третього ангела буде справляти нечуваний вплив» (ВБ, 606). «Коли рух за введення обов’язкового святкування неділі буде ставати усе сміливішим і рішучішим, то проти тих, хто дотримується Божих Заповідей, буде застосована сила закону» (ВБ, 607). «У міру розширення руху за зміну суботи, відкидання Закону буде практично загальним з метою уникнути виконання четвертої заповіді» (ВБ, 587). «Рух за обов’язкове святкування недільного дня швидко набирає силу» (ВБ, 580). «Протестанти таємно працюють над тим, щоб висунути на перший план неділю, як це робили свого часу католики … Рух за дотримання недільного дня в даний час прокладає собі шлях у темряві. Керівники приховують справжню суть справи, і багато з тих, хто бере участь в цьому русі, самі не розуміють, куди несе їх підводна течія» (5СЦ, 449, 452). «Багато людей, навіть з числа тих, що пов’язані з рухом за недільний день, не уявляють собі всіх наслідків цієї акції. Вони не бачать, що завдають удару безпосередньо по релігійній свободі» (5СЦ, 711, 712).

Отже, перша важлива інформація стосується особливого руху за загальне святкування недільного дня. Назвемо його Недільним  рухом.

Б. «У цей час, коли докладаються такі зусилля, щоб примусити до дотримання неділі, відкривається виняткова можливість представити світові істинну суботу на противагу помилковій. Господь у Своєму Провидіння йде далеко попереду нас. Він допускає, щоб питання про недільний день було висунуте на загальне обговорення і щоб про суботу четвертої заповіді можна було говорити перед законодавчими зборами. Таким чином, керівники країни зможуть звернути увагу на свідчення Слова Божого на користь справжньої суботи» (ПОД, 141). «У зв’язку з тим, що питання про обов’язкове святкування неділі так широко обговорюється …вістка третього ангела буде справляти нечуваний вплив» (ВБ, 606). «На прапорі третього ангела написано: “Заповіді Божі і віра в Ісуса”» (2ВВ, 384). «У Бога є ще вірні душі у Вавилоні, і, перш ніж здійсняться Його суди, вони [вірні душі] повинні бути виведені з нього [Вавилону], щоб їм не брати участь в гріхах його “і щоб не потрапили в карання його”. Тому повинен виникнути рух, символічно представлений ангелом, що зійшов з неба, освітив землю славою своєю і вигукнув сильно, гучним голосом, кажучи про гріхи Вавилона. У зв’язку з цією звісткою лунає заклик: “Вийдіть із нього, люди Мої”. Цей заклик разом з третьою ангельською вісткою і становить останнє застереження, звернене до жителів землі (ВБ, 604). «Коли вістка третього ангела переросте в гучний клич, велика сила і слава стануть супроводжувати її проповідь» (7СЦ, 17). «Тоді вістка третього ангела перетвориться в гучний клич, і вся земля освітиться славою Господньою» (6СЦ, 401). «”Вийдіть із нього, люди Мої”. Ангел, який приєднується до проповіді третьої ангельської вістки, повинен освітити всю землю своєю славою. Ці пророчі слова свідчать про роботу, яка набере всесвітнього розмаху і буде супроводжуватися надзвичайною силою… Могутній рух, викликаний останнім застереженням третього ангела, багато в чому перевершить перший [Адвентистський рух 1840-1844 рр.]» (ВБ, 611). «Коли Божественна сила об’єднається з людськими зусиллями, наша вістка буде поширюватися, подібно до вогню по пшеничному полю» (Рев’ю енд Геральд, 15 грудня, 1885 г.). «Коли третя вістка перейде в гучний клич, і коли велика сила і слава будуть супроводжувати заключну роботу, вірні діти Божі почнуть брати участь в цій славі… Їхні обличчя сяятимуть славою того світла, яке супроводжує третього ангела» (1СЦ, 353).

Дана група пророцтв свідчить про ще один рух – рух Вістки третього ангела, яка переросте в Гучний клич.  

§9. Як бачимо, пророчі слова говорять про два протилежні полярні всесвітні рухи: Недільний рух – з одного боку, і могутній рух Вістки третього ангела і Гучного кличу – як антитеза.

Де їх розмістити на пророчій шкалі? Наступне дуже важливе пророцтво вибудовує послідовність цих подій: «Господь дозволив ворогові істини вжити рішучих дій проти суботи – четвертої заповіді [це Недільний рух]. Таким чином Він планує збудити активний інтерес до даного питання і випробувати мешканців в останні дні. Це випробування [Божественне випробування] відкриє шлях для активної проповіді вістки третього ангела» (2ВВ, 370). Ми помічаємо гранично ясну послідовність подій?

Недільний рух Божественне випробування → активізація Вістки третього ангела → Гучний клич

Відзначимо ці унікальні віхи на пророчій шкалі:

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Наскільки тепер стає зрозуміло, яка ж подія і стане Божественним випробуванням, що виявить кандидатів для Пізнього дощу! «Коли протестантський світ своїм ставленням робить поступку Риму, давайте пробудимось, оцінимо ситуацію і побачимо випробування, що стало перед нами в його істинному значенні» (5СЦ, 716). «Субота стане великим випробуванням вірності, тому що вона є головним спірним питанням істини» (Маранафа, 158). «Субота… стане великим випробуванням вірності, тому що цей пункт істини піддається особливим нападкам» (ВБ, 605). «У цьому протиборстві візьме участь весь світ, і цей час близький» (2ВВ, 385). «Питання щодо суботи стане предметом суперечки  в останньому великому конфлікті, в який буде залучений весь світ» (6СЦ, 352).   «Вшановуючи неділю, ми би стали на бік великого обманщика. Суперечка про суботу прояснить це питання для людей, і з’явиться можливість вказати їм на справжню суботу і пов’язані з нею вимоги» (3ВВ, 388). «Головним спірним пунктом у великій і довгій боротьбі між істиною й оманою, між Христом і сатаною, буде дотримання або порушення істинного дня спокою» (Чаї Ф. Приготування до останнього кризи, 20).

§10. Тепер ми впритул підійшли питання «часу горя»… Стає абсолютно очевидним, що скорботний час настане в результаті протиборства двох названих антагоністичних рухів: Недільного руху і руху Вістки третього ангела; в центрі цієї боротьби буде стояти питання суботи.

Пророче перо яскраво описує картину Початку часу горя: «Урочисті застереження [вістки третього ангела] пробудять народ. Їх будуть слухати тисячі тисяч, котрі не чули раніше нічого подібного. Люди з подивом дізнаються, що Вавилон – це упала церква… Оскільки буде багато таких, хто не бажає задовольнятися лише людським авторитетом, але вимагатиме ясного доказу «Так говорить Господь», популярні служителі церкви… сповняться люттю… підбурюючи натовп грішників паплюжити й переслідувати тих, хто проповідує цю вістку… Сила з якою буде проповідуватися вістка, викличе лють у тих, хто чинить їй опір» (ВБ, 606, 607). «Вибраних супроводжувала велика сила. Ангел сказав: “Подивися!” Моя увага зосередилася на нечестивих або невіруючих. Всі вони були дуже схвильовані. Сила і ревність, якими Бог наділив Свій народ, викликала в них тривогу й обурення. Всюди панувало страшне сум’яття. Я бачила, як вживаються заходи, щоб зупинити людей, що мали силу і світло від Бога. Навколо них нависла темрява, але вони були непохитні в своєму упованні на Бога, тому що відчували Його схвалення» (1СЦ, 183, 184). «Знову запалиться полум’я переслідування на тих, хто не пожертвує своєю совістю й істиною на догоду загальнопоширеним заблудженням. І це лихо нині на межі здійснення» (5СЦ, 712). «Так як захисники істини відмовляться шанувати недільний день замість суботи, деякі з них будуть кинуті в темниці, інші – засуджені на вигнання; з третіми будуть поводитись, як з рабами» (ВБ, 608). «Неможливо описати той досвід народу Божого, який йому доведеться пережити, коли переплетуться разом явлення небесної слави і гоніння» (9СЦ, 16).

Саме тут, на Початку часу горя і відбудеться злиття Пізнього дощу.

§11. Тепер ми вже можемо відзначити, в якій точці пророчої шкали відбудеться запечатування Божого народу. «Незадовго до того, як ми увійшли в нього [час горя], ми всі отримали печатку живого Бога» (Ком. АСД, т. 7, с. 968).

Злиття Пізнього дощу відбудеться на початку часу скорботи, а запечатування незадовго до цього часу.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

Ось ще дуже важливий пророчий вислів: «Наближається час випробувань [або горя], бо лунає вже гучний клич третього ангела» (1ВВ, 363). Але наближення часу випробування – це ж час саме запечатування! Тому можна зробити логічний висновок: Запечатування відбудеться під час переходу Вістки третього ангела в Гучний клич. І це відбувається перед Початком часу горя. І відразу після цього, на Початку часу горя відбудеться злиття Пізнього дощу.

Пропонуємо ще декілька пророцтв, що підтверджують цю думку: «Нашу роботу символізує третій ангел, що летить посеред неба і проголошує заповіді Божі і свідчення Ісуса… Незабаром ця вістка почне звіщати гучним голосом [тобто це Гучний клич] і вся земля освітить від її слави. Чи готуємося ми до великого злиття Духа Божого?» (5СЦ, 383). «Я запитала, що здійснило в них цю велику зміну. Ангел відповів: “Це пізній дощ, втіха від лиця Господа, гучний клич третього ангела“» (1СЦ, 181-183). «Я не можу нічого сказати про ті терміни, коли станеться злиття Святого Духа, коли могутній ангел зійде з неба [проголосити Гучний клич] і об’єднається з третім ангелом в завершенні роботи для цього світу» (1ВВ, 192).

Дані пророцтва свідчать про те, що при переході Вістки третього ангела в Гучний клич діти Божі отримають печатку Божу і Пізній дощ. Ці події можуть бути майже або цілком одночасними! Зобразимо ланцюжок їх послідовності:

Вістка третього ангела  Гучний клич  Запечатування  Пізній дощ

Але кандидати для Запечатування і Пізнього дощу готуються ще під час Очищення Божого народу, до Недільного руху… Ми розуміємо, що це означає для нас? «Ангел з приладом писаря ставить печатку на чоло всіх, які відділені від гріха і грішників, і ангел-губитель слідував за цим ангелом» (КАСД, т. 4, 1161). «Якщо ви будете пихаті, почнете говорити негідні слова, потай плекати корінь гордості, то не сподівайтеся, що ви станете посудом на честь під час пізнього дощу і удостоїтеся слави Божої» (СП, 469).

§12. Хто ж удостоїться слави Божої та візьме участь у проголошенні могутніх останніх вістей застереження світу: Третьої ангельської вістки та Гучного кличу?

А. Ось вони: «Ангел сказав: “Дивись!” Тоді мій погляд упав на групу людей, що зазнали сильне потрясіння. Мені були показані ті, кого я до цього бачила, хто плакав і  молився в душевної агонії. [Пам’ятайте їх? Це ті, хто відгукнувся на пряме свідоцтво і намагався допомогти самим собі, очищаючи себе від усякої скверни  тіла та духа] Число ангелів-хоронителів навколо них, зодягнутих в повну зброю від голови до ніг, подвоїлося. Вони [діти Божі] йшли струнко, карбуючи крок, подібно до колони солдатів. Їхні обличчя відбивали сувору, відчайдушну боротьбу. Однак якщо раніше на них читалася напружена внутрішня боротьба, тепер вони сяяли світлом і славою Небес. Ангели здобули перемогу, і це викликало у людей найглибшу вдячність і святу радість. Число людей в цій групі зменшилося; деякі не витримали пересівання, і зійшли з дороги. Безтурботні і байдужі, що не приєдналися до тих, хто досить цінував перемогу і спасіння, щоб наполегливо, в душевному борінні благати про них Бога, не отримали їх і залишилися позаду в темряві, але їх місце відразу ж зайняли інші люди, що з радістю прийняли істину і приєдналися до її прихильників. Злі ангели як і раніше оточували їх, але не мали над ними ніякої влади… Я чула, як зодягнуті в повну зброю проповідували істину з великою силою, і це дало результат. Я бачила поневолених людей: дружин, що залежали від своїх чоловіків; дітей, які перебували в духовному підпорядкуванні у батьків. Чесні люди, яким раніше не дозволяли слухати істину, тепер охоче приймали її. Вони звільнилися від всякого страху перед родичами, бо відтепер істина була для них понад усе; вона стала дорожча за саме життя. Вони жадали і прагнули її. Я запитала, що здійснило в них цю велику зміну. Ангел відповів: “Це пізній дощ, втіха від лиця Господа, гучний клич третього ангела”» (1СЦ, 181-183).

«Тоді тисячі людей в останню годину історії зрозуміють і приймуть істину. . . Люди будуть приймати істину з такою швидкістю, яка здивує Церкву, і лише ім’я Боже буде прославлене» (2ВВ, 16).

Б. Звернемо увагу, як поставляться до цього всесвітнього руху «безтурботні й байдужі»: «У церквах (адвентистів сьомого дня) має відбутися чудовий прояв сили Божої, але він обмине тих, хто не упокорив себе перед Господом і не відкрив двері свого серця через покаяння та сповідання. У явленні цієї сили, котра освітить всю землю славою Божою, вони побачать через свою сліпоту тільки небезпеку, що вселяє страх, і вони наполегливо будуть чинити опір цьому. Так як Господь не буде здійснювати роботу відповідно до їхніх уявлень  і сподівань, вони будуть протидіяти цій роботі. Вони будуть говорити: «Чому ми не в змозі розпізнати Духа Божого, коли ми були зайняті в цій роботі так багато років?» (ПОД, 209). «Вістка третього ангела не буде пізнана, а світло, яке освітить своєю славою всю землю, буде назване фальшивим світлом тими, хто відмовився ходити в його зростаючій славі» (ПОД, 210).

Саме про таких християн вісниця Божа говорить в наступному пророцтві:   «Велике спірне питання, що швидко наближається, видалить тих, яких Бог не призначав, і у Нього будуть тільки чисті, щирі, освячені служителі, приготовані до пізнього дощу» (3ВВ, 385).

В. До якої з цих двох, перерахованих вище груп, будемо належати ми з вами, шановний читачу? Чи зможемо ми достойно брати участь в славному русі выстки третього ангела і гучного кличу? Це повністю залежить від нашої відповіді на друге питання, винесене у заголовок даного дослідження: Що нам робити? Першу частину відповіді ми вже визначили у §3 із наступного пророчого вислову: «Все, що нам потрібно робити, – це зберігати посудини в чистоті, відкритою стороною догори, готовими до прийняття небесного дощу» (СПД, 194). Цей процес досягнення силою Святого Духа моральної чистоти, повноти Христоподібного характеру, ми позначили на пророчій шкалі, як Очищення Божого народу.

Однак цитата має продовження і вказує на другу частину того, Що нам робити: «А також продовжувати молитися: “Нехай пізній дощ увіллється в мою посудину. Нехай світло славного ангела, який об’єднується з третім ангелом, освітлює мене; дай мені брати участь у праці; допоможи проголошувати вістку; зроби мене співпрацівником Ісуса Христа“» (там само).

Яка серйозна молитва! Яке полум’яне бажання! Але тільки одного бажання недостатньо. Ось чому пророчиця так часто попереджає: «Християнам необхідно готуватися до того, що незабаром найнесподіванішим чином відбудеться зі світом, і це приготування повинно полягати в ретельному вивченні Слова Божого» (ПЦ, 626). «Найбільші уми піддадуть критиці кожен пункт істини, якого дотримується наш народ. З істиною стикнуться найвидатніші люди цього світу, тому необхідно ретельно досліджувати та випробовувати Писанням кожен пункт нашого вчення … Тепер, вивчаючи Слово Боже, ви маєте можливість долучитися до найбільшої інтелектуальної сили. Але якщо ви ліниві і не хочете розробляти найглибші поклади істини, то не зумієте приготуватися до кризи, яка скоро гряде. … Ті, хто знає істину тільки поверхнево, не зможуть чітко пояснити Писання і привести переконливі аргументи на захист своєї віри. Вони будуть збентежені та засоромлені» (Маранафа, 248, 249). «У церкві багато братів, абсолютно впевнених, що вони знають, у що вірять … Однак, розлучені з одновірцями і змушені на самоті свідчити про свою віру, вони будуть здивовані, виявивши, які безладні їх уявлення, котрі вони приймали за істину» (5СЦ,  707). «Тільки ті, хто загартували свій розум біблійними істинами встоять в останній великій боротьбі» (ВБ, 593, 594).

§13. Перш, ніж рухатися далі в нашому дослідженні, підведемо короткий підсумок представленої вище інформації:

 Божественним випробуванням буде четверта Заповідь про суботу, саме вона буде викликати гарячу полеміку в процесі Недільного руху.

 Реакцією Божого народу на Недільний рух буде сміливе, всесвітнє проголошення Вістки Третього ангела і Гучного кличу. Ось їх зміст: «Коли хто вклоняється звірині та образу її, і приймає знамено на чолі своїм чи на руці своїй, то той питиме з вина Божого гніву, вина незмішаного в чаші гніву Його… Тут терпеливість святих, що додержують заповіді Божі та Ісусову віру» (Об. 14: 9, 10). А ось зміст Гучного кличу особливого ангела: «Вийдіть із нього [Вавилона], люди Мої, щоб не сталися ви спільниками гріхів його, і щоб не потрапили в карання його» (Об. 18: 4).

 Випробування суботою викличе пересівання в середовищі Божих дітей, залишаться тільки очищені, освячені й істинні.

 Вони-то і отримають Пізній дощ.

Ось ланцюжок цих подій:

Недільний рух  Божественне випробування  четвертою заповіддю → активізація Вістки третього ангела → Гучний клич → Видалення непокликаних (друга хвиля пересівання)  Пізній дощ

Десь на піку проголошення останніх великих вісток відбудеться рішучий поділ усього світу на два табори: «Опір поплічників сатани буде призупинено, щоб вістка третього ангела могла здійснити свою роботу… Тисячі голосів всюди проголосять це застереження. Відбудеться безліч чудес, хворі будуть зцілюватися, ознаки та надприродні випадки будуть супроводжувати віруючих. Сатана також буде творити “великі ознаки, так що й огонь зводить з неба додолу перед людьми” (Об. 13:13). Тоді-то жителям землі і доведеться зробити остаточний вибір» (ВБ, 611, 612). «Ми наближаємось до кінця земної історії, коли на землі залишаться тільки дві групи людей, і кожний мужчина, жінка або дитина будуть належати до однієї із цих двох армій» (3ВВ, 422).

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

§14. Продовжимо дослідження, повернувшись до віхи Недільний рух. У нас виникає правомірне, логічне запитання: Чому ж рух за святкування неділі набирає особливої силу і стає таким актуальним, всеохоплюючим, всесвітнім? Адже він давно вже «витав у повітрі», коли закривалися ринки і базари по неділях, скасовувалися в цей день різні трудові підприємства. З чим же пов’язана така активізація і масштабність Недільного руху? Відповідь ми знову визначимо з групи пророчих висловлювань:

А. «Коли людські серця м’які та покірні Святому Духові, тоді люди звертають увагу на застереження, але якщо вони відкидають їх до тих пір, поки, нарешті, їх серця не закам’яніють, Господь допускає, щоб душі цих людей опинилися у владі іншого впливу» (ПЦ, 425).  «Дух Божий з великим жалем залишає наш світ» (9СЦ, 26). «Дух Божий уже залишає землю, бо Його ображають, відкидають і лають. І як тільки Дух Божий піде, сатана почне руйнівну роботу на морі і на суші» (ПОД, 242). «Коли стримуюча сила Духа Божого залишить людей, і вони потраплять у владу сатани, що ненавидить Божественні повеління, будуть відбуватися дивні події» (ВБ, 608). «Тільки Бог оберігає Своє творіння і захищає його від губителя. Але християнський світ з презирством відкинув Закон Єгови, і Господь зробить те, про що попереджав: Він позбавить землю Свого благословення і перестане охороняти тих, хто повстав проти Його Закону і вчення і штовхає до цього інших. Всі, кого Бог не охороняє особливим чином, знаходяться у владі сатани» (ВБ, 589). «Яке жахливе  положення тих, хто противиться Божественним приписам і поступається спокусам сатани, поки Бог не відмовляється від них, залишаючи їх у владі нечистих духів» (Маранафа, 126).

Б. «Коли ангел благодаті припинить свою місію і піде, сатана почне здійснювати свої злі діла, чого він так довго і пристрасно очікував. Бурі й урагани, війни й кровопролиття – ось те, в чому він знаходить задоволення і таким чином збирає свої жнива» (ПОД, 256). «Нещасні випадки, лиха на воді і на суші, страшні спустошливі пожежі, люті урагани, жахливі бурі з градом і шквальним вітром; повені, циклони, землетруси і гігантські хвилі цунамі – в різних місцях і формах він [сатана] проявляє свою силу. Він знищує врожай, голод і лиха йдуть за ним. Він заражає повітря смертоносною заразою, і тисячі гинуть від епідемій» (ВБ, 589, 590). «Подібні згубні лиха будуть ставати все більш частими і руйнівними. Смерть наздожене і тварин, і людей» (ВБ, 590). «Я бачила все, що відбувається між народами: війни, голод, моровицю і велике сум’яття» (РП, 33, 34). «Сатана працює над кожним, хто не перебуває під проводом Духа Божого… Дух Божий віддаляється від світу. Ви чуєте про лиха на землі і на морі, що намножуються. В чому справа? Дух Божий віддаляється від тих, в чиїх руках знаходиться життя людей, і сатана оволодіває їх розумом, тому що вони віддають себе йому у владу… А згадайте про бурі й урагани! Сатана діє також і в атмосфері, отруюючи її» (2ВВ, 51, 52).

Таким чином, перед нами малюється трагічна картина: люди відкидають Бога, Його Закон і Його Святого Духа; Третя Особа Божества залишає поступово землю; жителі її потрапляють під вплив диявола, який в своїй люті і жорстокості викликає катастрофічні лиха на землі, море і в атмосфері. Відзначимо ланцюжок цієї причинно-наслідкового залежності:

Відкидання Бога та Його Закону → Дух Святий покидає землю  Влада диявола на землі  Катастрофічні згубні лиха

Ми підходимо до ще однієї віхи: Катастрофічні лиха.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

§15. Але яким же чином ці лиха пов’язані з недільним рухом? Все дуже просто: люди будуть шукати причину нещасть. «Урагани, бурі, пожежі і повені, лиха на морі і на суші слідують одне за іншим. Наука даремно намагається пояснити причини нещасть. Знамення, що частішають, свідчать про скорий Прихід Сина Божого, але їх пояснюють всім, чим завгодно, тільки не справжньою причиною» (6СЦ, 408).

Однак причина все ж буде названа… Про це більш ніж за півтора століття до нашого часу дуже детально описано в пророцтві: «Сатана по-своєму пояснює події, і, піддавшись його навіюванню, багато керівників думають, що лиха, котрі відбуваються на землі, є результат порушення недільного дня. Сподіваючись умиротворити гнів Божий, ці впливові люди видають закони, що нав’язують святкування неділі» (Рукопис 85, 1899 г.). «Сатана пропонує свою інтерпретацію подій, і люди приймають його точку зору, вважаючи, що лиха, котрі спостигають землю, – результат порушення неділі. Думаючи умиротворити гнів Божий, люди видадуть примусові закони про дотримання неділі» (ПОД, 129). «Люди, повністю обмануті ним [сатаною], заявлять, що всі ці лиха – результат нехтування святістю першого дня тижня. З усіх кафедр популярних церков лунатимуть заяви, що світ спіткало покарання з причини недостатньої поваги до недільного дня» (ПОД, 256).

Такою причиною світ пояснить не тільки стихійні лиха, а й небувалий ріст аморальності в суспільстві: «Однак саме ці люди стверджують, що причина такого швидкого поширення зіпсованості якраз і полягає в тому, що так звана християнська субота зневажена, і обов’язкове дотримання недільного дня могло б багато в чому поліпшити моральний клімат в суспільстві» (ВБ, 587).

А тепер відзначимо чітку послідовність подій, представлену пророком: «Нещасні випадки, лиха на воді та на суші… в різних місцях і формах він [диявол] проявляє свою силу… Згубні лиха будуть ставати все більш частими і руйнівними. Смерть наздожене і тварин, і людей… Потім великий обманщик постарається переконати людей у тому, що саме ті, хто служить Богу, стали причиною цих лих… Буде оголошено, що люди, котрі нехтують недільним днем, ображають Бога; що цей гріх і викликав лиха, які не припиняться доти, поки повсюдно не буде встановлено святкування неділі… І коли гнів народу, підбуреного цими фальшивими звинуваченнями, досягне межі, то він поведеться з посланцями Бога так, як відступницький Ізраїль поставився до Іллі» (ВБ, 589, 590).

Катастрофічні лиха  Пошук причини → Недільний рух → Переслідування

І до чого це призведе? «Як тільки наблизиться буря, багато з тих, хто увірував в трьохангельску вістку, але не освятилися через послух істині, відмовляться від своїх поглядів і поповнять ряди її ворогів… Обдаровані чарівні люди, які колись теж раділи істині, всіма силами намагатимуться спокусити інших і ввести їх в оману» (ВБ, 608). Це буде друга хвиля Пересівання Церкви, про котре ми вже згадували у параграфі §12, пункт Б.

Внесемо дане продовження у ланцюжок подій:

Катастрофічні лиха  Пошук причини → Недільний рух → Переслідування → Пересівання

§16. Пошук причин лих і стане початком Недільного руху за загальне, всесвітнє святкування першого дня тижня:

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

«Цьому рухові надає ще більшого значення головна його мета, а саме: введення обов’язкового дотримання недільного дня – звичаю, який своїм походженням зобов’язаний Риму і який католицька церква вважає символом своєї влади» (ВБ, 573). Тому буде оголошено, «що ті, хто дотримується четвертої заповіді тим самим знищують в людях шанобливе ставлення до недільного дня, бентежачи народ і позбавляючи його Божих благословень» (ВБ, 590). «Ті, хто дотримуватиметься біблійної суботи, будуть оголошені ворогами закону і порядку, руйнівниками суспільної моралі, що несуть анархію і розкладання. На них будуть дивитися як на головну причину судів Божих на землі. Їх сумлінність і вірність будуть названі впертістю і непокорою владі. Їх стануть звинувачувати у невдоволенні урядом. Церковні служителі, які заперечують обов’язок виконання Божественного закону, з кафедр будуть говорити про обов’язок кожної людини коритися цивільній владі як Божественній установі. У законодавчих зборах і судах людей, що дотримуються заповідей, буде звинувачено і засуджено. Їх слова перекрутять, а всі спонукання і вчинки витлумачать найгіршим чином» (ВБ, 592).

Варто відзначити ще раз наступне: хоча на пророчій шкалі віхи розставлені на певній відстані, вона вказує лише на почерговість подій, але не на часовий проміжок між ними. Події будуть наростати з великою швидкістю, іноді навіть одночасно. «Незабаром у нашому світі відбудуться великі зміни, і заключні події будуть дуже стрімкими» (9СЦ, 11).

§17. Отже, ось на нашій прямій майбутнє – від віхи Катастрофічні лиха вправо. Ось теперішнє – Катастрофічні лиха. Для того щоб картина склалася більш повною та реальною, проставимо кілька віх минулого. Саме події минулого, які вже відбулися, переконують нас, що ми на вірному шляху. Почнемо з 2015 року.

2015 рік. Цей рік ознаменувався небувалими природними катаклізмами, пов’язаними з глобальним потеплінням, він названий найбільш спекотним за всю історію метеорологічної реєстрації. З особливою наполегливістю вчені почали говорити про глобальне потепління.

І найголовніше, що повинно привернути нашу увагу, – це папська енцикліка Laudato si ‘  (присвячена зміні клімату, пов’язаним з нею глобальним лихам і вирішенню цих проблем), котра була опублікована саме цього року. Ось одне із запропонованих рішень у розділі «Сакраментальні знаки і святкування відпочинку» (Laudato si ‘, c. 168): «У неділю участь у Євхаристії має особливе значення. Подібно до юдейської суботи, неділя є днем зцілення наших стосунків з Богом, з нами самими, з іншими та навколишнім світом. Неділя є днем Воскресіння, “першим днем” нового творіння, первоплодом якого є воскресле людство Господа – запорука остаточного преображення усієї створеної дійсності. Окрім того, цей день провіщає “вічний спочинок людини в Бозі”… Закон щотижневого відпочинку забороняв працювати в сьомий день, “щоб перепочив і віл твій, і осел твій, і щоб віддихалися на волі син рабині твоєї і чужинець” (Вих. 23,12). Відпочинок відкриває ширшу перспективу, що відновлює нашу чутливість до прав інших. Тож день відпочинку, центром якого є Євхаристія, освітлює весь тиждень, заохочує піклуватися про природу та бідних» (Laudato si ‘, c. 172) (По матеріалам  https://www.vaticannews.va/uk.html).

Абсолютно відверто Господню суботу названа юдейською, а освячення першого дня тижня пропонується, як одне з духовних рішень проблем сучасного людства… Друзі, про що це говорить? 

2016 рік. Трохи більше ніж через рік після виходу енцикліки, центральну Італію сколихнув руйнівний землетрус, епіцентром якого стало містечко Аматріче. Саме ця подія сприяла зародженню руху для поширення ідей і конкретних рішень, запропонованих енциклікою.  Рух так і названий Laudato si’. (По матеріалам  https://www.vaticannews.va/uk.html).

2017 рік. Страшні тайфуни і пожежі в США. З ініціативи глав протестантських церков Америки був виданий указ, підписаний президентом США, про національний день покаяння і молитви щодо припинення лиха. Цим днем ​​була обрана неділя … І безліч американців розцінили даний указ, як посягання на їх права і свободи.

2019 рік.  Планета Земля названа планетою ураганів. Вперше пролунав вираз: Катастрофа всесвітнього масштабу – пожежа в Австралії, в результаті якої загинули один мільярд тварин і тисячі гектарів лісу… А наприкінці цього року людство спіткала пандемія  і всесвітній карантин…

2020 рік. Це наш час, це координати нашого перебування на пророчій шкалі… Цей рік оголошено ювілейним п’ятдесятим роком (майже по-біблійному), оскільки в 2020 році виповнилося 50 років з першого Дня Землі, коли був започаткований екологічний рух. Этот год объявлен юбилейным пятидесятым годом, поскольку в 2020 году исполняется 50 лет с первого Дня Земли, когда зародилось экологическое движение.

Крім того, на цей рік припадає п’ятирічний ювілей виходу папської енцикліки Laudato si ‘.  За минулі 5 років рух   Laudato si ‘ перетворився в серйозний рух, що пропагує ідеї папської енцикліки.  Сьогодні на території Італії діють біля шістдесяти спільнот Laudato si’, окремі осередки почали з’являтися і за межами країни. В суботу, 12 вересня 2020 року 250 представників із 35 спільнот прибули до Ватикану на зустріч з Папою Франциском…(https://www.vaticannews.va/uk.html).

Ми помічаємо, які великі очікування покладалися саме на 2020 рік? Всьому на заваді стала пандемія…

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

§18. В документах та усних виступах глави католицької церкви все частіше звучить вираз новий початок після пандемії… Цілком можливо, що цим початком стане перехід руху Laudato si ‘ в Недільний рух, адже важливим пунктом папської енцикліки є заява про необхідність святкування неділі…

Тепер ми розуміємо, що відбувається, і де ми знаходимося? Цілком можливо, що всесвітній карантин – ця багатомісячна (ймовірно й трирічна, як прогнозують деякі учені мужі) затримка, – благодатний час для Божого народу, щоб підготуватися до майбутніх подій. Як це не дивує, але й ця затримка передбачена в пророцтві!

«”А по цьому я бачив чотирьох Ангелів, що стояли на чотирьох кутах землі та тримали чотири земні вітри, щоб вітер не віяв на землю, ані на море, ані на жодне дерево. І бачив я іншого Ангола, що від схід сонця виходив, і мав печатку Бога Живого. І він гучним голосом крикнув до чотирьох Ангелів, що їм дано пошкодити землі та морю, говорячи: Не шкодьте ані землі, ані морю, ані дереву, аж поки ми покладемо печатки рабам Бога нашого на їхніх чолах” (Об. 7: 1-3). Це утримування “чотирьох вітрів” слід розглядати, як тимчасову затримку прийдешніх подій… яка триватиме до тих пір поки ті, хто повинен непохитно стояти під час бурі, приготуються до цього» (Ком. АСД, т. 7, с. 781). «Тільки ангели стримують нині вітри розбрату, чекаючи, поки весь світ буде попереджений про катастрофу, що насувається. Але гроза вже збирається, вона готова ось-ось обрушитися на землю… Недовга відстрочка була милостиво дарована нам Богом. Всі сили, ввірені нам Небесами, ми повинні використовувати для виконання роботи, призначеної Господом заради тих, хто гине в незнанні… Народ Божий повинен підносити до Неба клопотання про дарування якнайшвидшої допомоги. Він зобов’язаний вкладати всі свої сили в проголошення істини, використовуючи даровану відстрочку» (Євангелізм, 704). «Може бути, народу Божому буде дарована відстрочка, щоб він прокинувся і дав можливість своєму світлу засяяти» (5СЦ, 714). «Нас очікує урочистий, серйозний час, і до кінця часу труднощів стане все більше. Буде перепочинок, але не надовго» (СП, 200). «Скоро ворожнеча між народами досягне такої гостроти, яку ми собі навіть не уявляємо… земні стихії починають вирувати… має відбутися щось велике і вирішальне… світ стоїть на порозі великої кризи. Бог з ласки Своєї відклав настання цього моменту» (Маранафа, с. 170). «Чотири ангела отримали звістку від Бога тримати чотири вітри, які вони вже збиралися відпустити. Але в той час, коли вони мали намір дати повну волю вітрам, Ісус із жалем подивився на Свій незапечатаний Остаток, простяг Свою руку до Отця і благав Його про них заради Своєї пролитої крові. Тоді було дано доручення іншому ангелу швидко летіти з наказом Божим до чотирьох ангелів, щоб вони ще утримували вітри, доки не буде покладена печатка на чолах рабів Божих … Він махав чимось у своїй руці і кликав гучним голосом: “Тримайте! Тримайте! Тримайте, поки ми покладемо печатку на чолах рабів Бога нашого”» (РП, 37).

 О, Дорогоцінний Викупитель! Як важко Йому бачити нашу неготовність! «Як видам тебе?» (Ос. 11:8) – скорботно запитує Він. Як неохоче, з яким болем Він все ж буде змушений у певний час дати повеління відпустити вітри…

§19. Отже, у запропонованому дослідженні пророцтв, що стосуються останнього часу, ми рухалися від майбутнього до сьогодення та минулого. А тепер закріпимо пройдений матеріал, рухаючись в природному напрямку – від минулого до сьогодення та майбуття.

2015 – 2020 роки: наростання Катастрофічних лих → Карантинвідстрочка: Очищення Божого народу  Пересівання тих, хто відмовився зайнятися особистим благочестям  починає вимальовуватися Причина цих лих у папській енцикліці Laudato si ‘  рух Laudato si ‘  Недільний рух  Божественне Випробування → Вістка третього ангела і Гучний клич  Запечатування Божого народу → Початок часу горя  Пізній дощ  Остаточний вибір  Недільний декрет.

Де ж ми знаходимось?

2015 – 2020 роки: наростання Катастрофічних лих → Карантинвідстрочка: Очищення Божого народу Пересівання тих, хто відмовився зайнятися особистим благочестям  починає вимальовуватися Причина цих лих у папській енцикліці Laudato si ‘  рух Laudato si ‘  Недільний рух  Божественне Випробування → Вістка третього ангела і Гучний клич  Запечатування Божого народу → Початок часу горя  Пізній дощ  Остаточний вибір  Недільний декрет.

Де ж ми знаходимось і що нам робити? (Дослідження пророцтв про події останнього часу)

* * * * * * * * *

Сини Іссахара «мали розуміння часу, і знали, що і коли слід чинити Ізраїлю». А ось інший клас віруючих: «Багато умів так само далекі від розуміння часу, в який ми живемо, як небо далеко від землі» (Погляд вгору, с. 234).

До якої групи належимо ви і я? Доленосний вибір залишається за нами…

Ольга Стасюк

Автор дослідження не претендує на непомильність, бо «непогрішимі тільки Бог і Небеса» (СП, 30). Але з невпинною молитвою про помазання Святим Духом, про Його контроль за написаним, автор прагнула особисто для себе зробити цей серйозний пошук. А якщо воля Господня буде на те – нехай стане її праця надбанням Божого народу на спасіння його і на славу нашого Милостивого Відкупителя. А час усе скорегує…

Покажчик скорочень посилань

ВБ  –  Велика боротьба.

ДА  –  Діяння апостолів.

Є  –  Євангелізм.

БВ  –  Бажання віків.

1ВВ  –  Вибрані вісті, том 1.

ПП  –  Патріархи і пророки.

ПЦ  –  Пророки і царі.

РП  –  Ранні твори.

СП  –  Свідоцтва для проповідників.

ПОД  –  Події останніх днів.

1СЦ  –  Свідоцтва для Церкви, том 1.

Recent Posts
У Вас есть вопросы?

Если у Вас есть вопросы или Вы хотели бы лично познакомиться с Ольгой Васильевной, Вы можете написать ей сообщение:

Введите слово или фразу и нажмите клавишу "Enter" для поиска

Где же мы находимся и что нам делать? (Исследование пророчеств о событиях последнего времени). Автор - Ольга Васильевна Стасюк